marți, 14 august 2012

Cum reducem excesul de sebum .


In primul rând este absolut necesar să nu stimulăm în nici un fel producţia de sebum şi pentru asta trebuie să nu atingem faţă cu mâinile şi să nu folosim nici un produs ce conţine iritanţi.
Ţinând cont de faptul că excesul de sebum este dictat de glandele sebacee nu putem face prea multe pentru a influenţa în bine, excesul de sebum, din exterior, însă ca soluţii temporare există mai multe produse pe care le puteam aplica şi care au o putere mai mare sau mai mică de absorbţie a sebumului, depinzând  de cantitatea de sebum specifică fiecărei persoane.



Astfel, soluţia cea mai simplă şi la îndemâna oricui sunt măştile cu argilă, de preferinţă argilă verde, aceasta având cea mai mare putere de absorbţie dintre toate argilele, la polul opus fiind argilă albă (sau kaolin), cea care este recomandată tenului sensibil. Pentru a vă feri de eventualele ingrediente iritante prezente în măştile gata preparate vă recomand să achiziţionaţi argilă verde în formă de pulbere şi să o preparaţi cu puţină apă plată, puţin suc proaspăt de aloe sau orice altceva care nu irită (în nici un caz zeamă de lămâie, roşii, căpşuni, etc). Puteţi aplica această mască în fiecare zi pe tenul curăţat, pe porțiunile cu exces de sebum, o îndepărtaţi când se usucă (maxim 15 minute).

Un comentariu:

  1. E greu sa ai grija de tenul gras, mai ales din cauza excesului de sebum care duce la aparitia cosurilor si punctelor negre.
    Dupa ce m-am saturat sa incerc toate produse posibile pentru o curatare corecta a tenului, am hotarat sa merg la un doctor dermatolog.
    Doctorul mi-a recomandat pentru tenul gras o lotiune tonica cu ulei 100% pur din arbore de ceai(tea tree oil) si hamamelis de la Thursday Plantation. Inainte de lotiune mi-a zis sa ma spal bine cu spuma naturala tot pe baza de ulei pur din arbore de ceai, tot de la firma asta.
    Dupa ce mi-am facut ritualul de curatare, folosesc chiar daca am tenul gras la recomandarea doctorului tot de la firma asta crema naturala cu arbore de ceai, ulei de macese si vitamina E.
    De cand foloseasc aceste produse naturale, tenul meu e tare curat, excesul de sebum e sub control si probleme cu cosurile nu mai am.

    RăspundețiȘtergere